Navigace
Obsah
Národní testování ve školním roce 2021-2022
Také ve školním roce 2021-2022 jsme ověřovali výsledky vzdělávání našich deváťáků. A to s následujícími výsledky.
V českém jazyce patříme mezi 10 % nejúspěšnějších škol (včetně nižších gymnázií).
Také v matematice patříme mezi 10 % nejúspěšnějších škol (včetně nižších gymnázií – v testování o rok dříve jsme byly lepší, než 80 % ostatních škol).
Jazyková třída IX. D má v českém jazyce lepší výsledky, než je průměr tříd nižších gymnázií v českém jazyce
Národní testování ve školním roce 2020-2021
Jako tradičně v posledních letech jsme ověřovali výsledky vzdělávání našich žáků ve srovnání s výsledky žáků ostatních škol v republice. V prosinci 2020 jsme se tak zapojili do Národního testování SCIO pro žáky devátých ročníků.
A jakých výsledků našich deváťáci dosáhli?
V českém jazyce patří naše mezi 10% nejúspěšnějších škol v testování celkem (včetně nižších stupňů gymnázií). V matematice jsou výsledky našich žáků lepší než u 80% zúčastněných škol (včetně nižších ročníků gymnázií).
Do testování se zapojilo přes 10 000 žáků v celé republice.
Národní testování ve školním roce 2019-2020
ZŠ Na Výsluní se ve školním roce 2019-2020 opět zapojila do Národního testování SCIO s cílem ověřit dosažené výsledky vzdělávání. Prozatím byly testovány dvě naše deváté třídy a výsledky jsou velmi potěšující.
V českém jazyce patříme mezi 10% nejúspěšnějších školy (včetně nižších gymnázií).
V matematice jsme lepší, než 80% ostatních školy (včetně nižších gymnázií).
Jazyková třída IX. D má v českém jazyce lepší výsledky, než je průměr tříd nižších gymnázií v českém jazyce.
Národní testování ve školním roce 2018-2019
ZŠ Na Výsluní se pro ověření výsledků průběhu svého vzdělávání zapojila ve školním roce 2018-2019 do Národního testování SCIO. Do testování se zapojilo 617 škol a více než 18 000 žáků.
Testování 9. tříd
V listopadu 2018 (s předstihem před konáním přijímacích zkoušek na SŠ) prošly testováním dvě deváté třídy. Žáci byli otestováni v předmětech Český jazyk, Matematika a v Obecných studijních předpokladech. Výsledky byly následující.
Třída | ČJ | M | OSP |
IX. A | 51 | 51 | 53 |
IX. C (jazyková třída) | 84 | 62 | 73 |
V tabulce je u jednotlivých tří oblastí uvedena hodnota percentilu. To je hodnota, která ukazuje procento ostatních žáků, kteří dosáhli stejného nebo horšího výsledku (příklad: percentil 84 znamená, že jen 16% žáků v republice dosáhlo výsledku lepšího). Je to hodnota průměrná, v rámci tříd se objevili samozřejmě žáci s vynikajícími výsledky a s percentilem v rozmezí 97-99. Důležité je i to, že jazyková třída IX. C dosáhla lepšího průměru než nižší stupně gymnázií. Další informace lze interpretovat i z grafických příloh uvedených zde:
V dubnu 2019 pak prošly testováním i třídy III. D, V. C, V. D a VII. D. Třetí třída („ hudební třída“) III. D dosáhla těchto výsledků.
Třída | ČJ | M | OSP |
III. D | 56 | 60 | . |
V. C | . | . | 63 |
V. D | . | . | 53 |
VII. D | 75 | . | . |
Poznámka: . – nebylo testováno, OSP – obecné studijní předpoklady
Do tabulek nelze zahrnout výsledky testování v angličtině. Třídy V. C, V. D a VII. D byly testovány i v tomto předmětu, ale výstupem byla konkrétní úroveň každého žáka. Třídy V. C a V. D dopadly mezi všemi pátými třídami v republice mezi nejlepšími v angličtině vůbec. Rozložení dosažené kategorie SCATE, bylo následující: A0 – 40%, A1 – 50%, A2 – 9%, B1 – 1%). Poznámka: Kategorii A2 očekáváná RVP na konci deváté třídy. Třída VII. D (jazyková třída) dopadla taktéž v anglickém jazyce velmi dobře. Rozložení dosažené kategorie SCATE, bylo následující: A1 – 10%, A2 – 60%, B1 – 20%, B2 – 10%). Poznámka: I zde kategorii A2 požaduje RVP na konci deváté třídy, již nyní tedy splňuje 90% žáků).