Víte jak to bylo se stavbou Národního divadla? Nebo jak je možné, že vyhořelo?
Páťáci z 5. C to již vědí, protože během dubna dvakrát toto divadlo navštívili. Nejprve on-line, v příběhu „Národní hoří,“ kde se dětem přes ZOOM věnovala lektorka doprovodných programů ND, paní Hubáčková. Pomocí stroje času dovedla celou třídu do chvíle, kdy v srpnu 1881 divadlo začíná hořet. Děti se pomocí dramatizace a díky velmi sugestivním filmům, rozhovoru s tehdejšími zaměstnanci, i s architektem Zítkem dozvěděly, jak požár vznikl a jak bylo možné, že divadlo skutečně vyhořelo. Skvělé bylo i to, že s námi on-line spolupracovaly také děti, které zrovna nebyly ve škole.
Týden po této akci třída navštívila přímo ND, kde se rozdělila na 4 skupiny, každá skupina zjišťovala jinou část vzniku divadla. Děti běhaly po ND, pomocí tabletů, nápověd, skrytých indicií a „mluvících bust“ vyplňovaly pracovní listy, které se na závěr zkompletovaly a všichni tak zjistili to nejdůležitější o tom, jak ND vzniklo, kdo všechno tomu napomohl.
Podobné pořady pomáhají tomu, aby se děti nejen naučily něco nového, ale díky divadelní pedagogice si i více věcí zapamatují, protože je to zábava.
Denisa Nedvědilová (5. C)